Scris pe 19-05-2007 capitol Carneţelul lui Suzi

Tocmai ce ne-am intors de la actiunea foarte chinuitoare pentru mine de-a vota.

A fost o coada imensa, din cauza afluentei de populatie cu dorinte democratice si a lipsei de stampile, caci biansiur din bunavointa mae…, au fost trimise aici 4500 de buletine de vot si 3 stampile chinuite pe care le-au tot intins bietii oameni cum au putut ei mai bine.

Constant, coada se mentinea la un 300 de oameni, mergea viteza melcului, copiii se urlau si oamenii veneau se uitau si plecau in dezamagirea lor ca, la ce e acolo, nu mai apuca sa voteze.
A iesit un prost la un moment dat si s-a apucat de vorbit cu pretenii lui zicind in gura mare degeaba stati ca nu mai apucati sa votati, eu in locul vostru as lasa-o balta. S-a creat si un mic moment de panica si mahalagism cind un domn de la organizare, bine intentionat de altfel, i-a invitat pe oamenii cu copii sa intre totusi in fata si au inceput altii sa faca gura ca sa nu se bage peste ei ca ei si-au lasat odoarele acasa si ca n-au decit sa-i tina acolo la coada, lucru de foarte mult prost gust care a fost depasit prin introducerea mixta a celor cu copii si fara copii.

In total am stat doua ore in strada ca sa votam, am vorbit cu vecinii de coada si-am mai aflat care mai e viata lor, i-am injurat pe parlamentari, pe guvern, pe ceausescu, in genere cam cu cit stateai mai mult, cu atit injuraturile erau mai dese si lehamitea mai mare, dar n-am cedat.

Am sunat acasa si-am luat pulsul pietei, la care am ramas vag perplecsi ca numai 30% s-au dus, in fine, bine ca s-a terminat cu bine.

Si au vorbit la capitala sa le mai prelungeasca termenul de ora 8 cu o ora doua, ca sa poata tot omul sa se exprime, asa ca au ramas romanasii sa tot dea cu stampila.

Ia, ca am mobil de mirlanca si-am tras poze, ca toata lumea poza coada, macar atita.

20-05-07_1843.jpg

20-05-07_1842.jpg

28 comentarii

May 19 2007 @ 21:34, komentator :

HAHAHA, mobil de mirlanca, exceptional :-))))))!!!!! De-asta-i zic lu antilektoru sa-sh cumpere, ca l-ar caracteriza.

May 19 2007 @ 21:40, Suzi :

pai daca asa e… :D
sa-si cumpere antilektoru, sa vada cum e sa ai mobil mirlanesc cu camera cu care in principiu nu pozezi nimica, da iaca la situatii din astea scoti si faci, sa nu fii mai prost :)

May 19 2007 @ 22:02, antilektor :

Doamna Suzi, sint foarte interesat de un astfel de mobil. Se poate si vorbi la el? :-)

May 19 2007 @ 22:08, Suzi :

Numai in trei situatii: va suna cineva si raspundeti, sunati pe cineva si va raspunde sau daca vorbiti cu el pur si simplu :D
In restul timpului, nu, dar puteti poza cu el sau asculta melodiile si daca tot e mirlanesc, sa-l tineti in mina impreuna cu un smoc de chei :)

May 20 2007 @ 08:13, Liviu :

Of, ce-as face si eu un comentariu politic… L-as face la tine din dorinta de a nu-mi murdari blogul, dar as fi mult mai marlan daca l-as murdari pe-al tau. :)
Cum e posibil totusi sa nu scriu, dau un link catre ce-a scris Catalin de la catastif, sunt aproape de acord cu el, doar ca eu sunt si mai nervos. :)
http://www.catastif.com/2007/05/19/sa-ne-fie-clar/

May 20 2007 @ 08:35, Suzi :

Liviu, (moment sa ma adun!)

Hmmm nu fac politica si nu-mi dau eu cu parerea la ce calitate de mitocan are presedintele, chiar nu doresc sa fac afirmatii din astea despre caracterul lui Basescu si cit de “golan batrin si libidinos” e.

Sint mai naiva eu asa, in 2004 nu am avut pe cine sa votez, in ‘96 l-am votat cu drag pe Constantinescu, chiar am fost la Universitate sa-l vad cind a venit la Iasi si mi-a placut de el. Dupa care m-a enervat peste poate. Basescu nu m-a enervat ca Constantinescu, dimpotriva.

In 2004 l-am votat pe Basescu cu draga inima si acuma nu mai stau sa ma invirt cu faze cu bautura cu comportamentul cu prestanta, o fi atitudine simplista, e presedintele meu si nu am chef sa mi-l suspende parlamentarii (pe care nu-i iubesc chiar deloc!) care se trezira ca nu le place! Si daca e presedintele meu zic, il respect eu ca atare, ca trebuie respectat de cind s-a jurat el acolo la investitura. Il las pe mandatul lui si cind o fi sa tragem linie, o trag si vad ce votez dupa el. Deocamdata eu sint pro si asa ramin, e luminita mea, oricit de “incult”, “duplicitar”, “smenar e”.

May 20 2007 @ 08:38, Liviu :

ok, ok :)
nuj daca te-ai prins, dar tocmai “ai facut politica” :)

mda, eu doar cu constantinescu am votat de placere. si-am fost si la universitate.

May 20 2007 @ 08:42, Suzi :

Am facut am facut, ma referezam in genere pe blog, dar devin pasionala cind vad adjective care nu-mi convin :)
Ah, om fi fost in aceeasi sala la Universitate! Tu erai ala cu tricou cu poza lu Constantinescu pe burta si tipai disperat in primul rind acolo? :D

May 20 2007 @ 08:43, vio :

ma-ndoi ca creca el era la o univerzitate mai sudica:D

May 20 2007 @ 08:46, Suzi :

Pai n-o zis el ca o fost la Iasi cind cu Constantinescu la Universitate? :)

May 20 2007 @ 08:49, Liviu :

Nu, io am fost la Universitatea aia de-a devenit ieri “kilometrul 0 al Democratiei” (de parca pana acum nu era… trebuia sa ne spuna Basescu asta, sincer, mi-a murdarit piata, a confiscat un loc care nu-i apartine).

A fost frumos. Era lume multa, eram mai tanar, eram entuziast, eram indragostit. :) Tot bulevardul Elisabeta era plin, din balconul Primariei canta Laurentiu Cazan, pe atunci in mare voga. Din balconul Universitatii se tineau discursuri. Eh, vremuri.

May 20 2007 @ 08:56, Liviu :

Mi-aduc aminte ca acu juma de an ma apucasem sa fac un site pe ideea “ou sont les meetings d’antan”, in care cainam disparitia simtului civic de la mijlocul anilor 90, cand un miting studentesc bloca tot magheru, cand lumea punea pasiune in strada. Doar o greva a taximetristilor sau a camionagiilor mai misca (si blocheaza) Bucurestiul ca atunci, alte cauze nu mai ating fibra aia care te face sa iesi in strada si sa urli. Voiam oarecum sa reinvie spiritul ala, dar m-am lasat pagubas, m-am prins ca n-avem sanse: noi, aia de atunci, am imbatranit, avem altfel de “meetinguri”, iar astia mici… in fine.

Acum Basescu face mitinguri “spontane” si declara el Universitatea km 0 al democratiei. Sa fie la ei, acolo. Of, nu vreau sa devin pasional la randul meu. :)

May 20 2007 @ 09:08, Suzi :

Pai stai, daca a zis Constantinescu de chilometrul zero nu mai poate sa zica nimenea?
Si ce te face sa crezi ca oamenii de acuma de la mitinguri nu mai au aceeasi fiori pe care-i aveai tu? Intrebam doar, nu-s ironica. Si acum au fost mitinguri mari in multe locuri, de ce n-ar fi din aceleasi simtaminte pure?

May 20 2007 @ 09:19, Liviu :

N-a zis Constantinescu km 0, Universitatea e asa inca de la revolutie. Si pana la Basescu, eu n-am perceput Universitatea ca pe un spatiu al politicienilor, era un spatiu al poporului, al mitingurilor cu adevarat spontane, al tineretului, al luptei cu comunismul. Universitatea era un spatiul al tinerilor, neatins de politic, desi tot politica se numea ce se intampla acolo, nu stiu daca ma fac inteles.

Or fi fost si acum mitinguri mari in multe locuri, dar n-au fost foarte mari. Si-au fost exclusiv cu politicieni, cu “spontaneitate” regizata. Prin comparatie, am fost anul asta la mitinguri pe teme sociale: urbanistica Bucurestiului, minoritati rasiale sau sexuale etc. Desi organizate, cu greu, de ONG-uri, se strang maxim 100 de oameni. La mitingurile politice, daca te uiti cu atentie, vezi parcate autocarele dupa colt… E ok, nu ma supara, da’ sa nu-mi spuna dom’ prezident ca s-au strans “spontan” in piata, pentru a aplauda reinstaurarea democratiei, intruchipata, evident, de EL, Salvatorul.

Asta e, am alergie la mesianici, singurul care are voie sa fie mesianic e Iisus. Of, uite ca nu pot sa ma abtin (voiam sa scriu asta la mine in blog): eu m-am saturat sa merg la vot pentru “a scoate tara din cacat”. Daca singurul care poate scoate Romania din rahat e Basescu, atunci poate ca Romania merita sa stea acolo unde e.

May 20 2007 @ 09:22, Liviu :

In fine, daca tu ai votat ieri cu inima, felicitari, ma bucur sincer. :)

Eu n-am putut, daca m-as fi dus la referendum as fi votat ca-s de acord cu suspendarea (desi nu sunt de acord, consider ca a fost un abuz, dar nici sa-l “confirm” pe Basescu nu-mi doream). Am absentat de la referendum ca un favor pentru Basescu, totusi l-am votat in 2004…

May 20 2007 @ 09:26, Suzi :

Si uite-asa ne apucaram de discutat politica :).
Daca te-ai fi dus si-ai fi votat cu suspendarea, si sa zicem ca era suspendat, care erau asteptarile tale, ca banuiesc ca tre sa ai o asteptare cind pui o stampila.

May 20 2007 @ 09:41, Liviu :

Pai, vezi, iar mergi pe logica “raului cel mai mic”, logica pe care am zis ca o refuz. Nu am nici o asteptare, dreptul meu de a alege este practic anulat, sunt in situatia aia de care pomenea Liiceanu acum cateva zile, cand spunea ca, daca ar fi pus sa aleaga intre Geoana si Becali, mecansimul democratic s-ar bloca. Mecanismul meu democratic este deja blocat. As fi mers la vot in cazul in care buletinul de vot ar fi avut doua intrebari:
- Sunteti de acord cu suspendarea? As fi raspuns NU.
- Sunteti multumit de presedintele Basescu? As fi raspuns NU.

Daca tot se consulta Vocea Poporului, pai atunci sa se consulte in mod eficient. Daca votam ieri NU, votul meu ar fi echivalat cu o declaratie de dragoste pentru Basescu. Nu pot fi atat de fals, nu-l iubesc pe Basescu, n-am incredere in el, nu consider ca a facut multe ca presedinte. Consider ca nu trebuia suspendat, da, dar de aici pana la a-mi da girul pentru ca el sa rosteasca apoi in piata discursuri sforaitoare despre cum il iubeste poporul e ceva distanta.

Mi-as dori ca la urmatoarele alegeri prezidentiale buletinul de vot sa arate asa:
Il votezi pe X?
- Da, pentru ca am incredere in el.
- Da, pentru ca nu vreau sa iasa ceilalti.
Abia atunci am sti cum sta clasa politica, am afla capitalul de incredere de care se bucura un politician sau altul.

Ca sa revin la asteptari, o sa mai spun o chestie: personal, n-am simtit nici o schimbare cat timp a fost Vacaroiu presedinte. Consider ca, indiferent cine e presedinte din “mari actori politici” actuali, nimic nu se va schimba. Mai importante imi par Guvernul si Parlamentul. Imi doresc votul uninominal. Imi doresc o lege a lustratiei. Mi le-a promis ieri Basescu in piata. Mi le-a promis si-n 2004. Da’ parca Basescu asta a fost o perioada presedinte, nu?

Pana acum am votat la prezidentiale. Am votat si la legislative. Daca, prin cine stie ce miracol, pana la urmatoarele alegeri nu avem vot uninominal la legislatve si buletine de prezidentiale la fel ca modelul de mai sus, eu nu mai votez. Nu de alta, dar n-are rost, si dau impresia clasei politice cum ca ar avea credibilitate. Poate ca saracii oameni nici macar nu stiu opiniile “poporului”, chiar confunda votul asta pe sistemul “cel mai mic rau” cu un vot de incredere… Cel putin Basescu, ieri, asta parea sa creada.

May 20 2007 @ 10:06, Suzi :

Nu m-am gindit asa cum te-ai gindit tu, eu am luat-o la modul am doua alternative si am mers pe varianta cel mai mic rau. Imi repugna pesedeii atit de tare, ca-l prefer pe Basescu. Cred ca am facut bine ca m-am dus la vot si cred ca e bine sa-i tin partea omului, ma sperie gindul ca as putea iar sa-i vad pe Geoana, Iliescu, Vadim, Voiculescu rinjidu-mi intre ochi, doar pentru ca n-am ales raul cel mai mic. Or sa vina si mai buni, sint convinsa.

May 20 2007 @ 10:55, antilektor :

Doamna Suzi, sint intru totul de acord cu dvs. Vreau cu orice pret sa va impresionez si eu cu ceva, cu o parere cu un panseu sau cu o nehotarire pro anti sau de dubla negatie minimaxiana, dar cum n-am fost de multa vreme la kilometrul 00 trebuie sa ma grabesc nitel in timp ce ma chircesc pe scaun, si sa va spun ca o sa-mi iau mobil de mirlanca, pardon, de mirlan. Da da. Ca mi-atz recomandat.

Sarumina si sanatate. Moarte virusului angelic!

May 20 2007 @ 11:06, Suzi :

Ooo! Sint impresionata pina la fara cuvinte, dar nu stiu daca nu cumva mi-am mai scapat pe git inca o pastila de noapte!

Sa ne concentram pe telefonul de mirlanca! Sa nu va luati cu clapeta, ca este de mirlancA, stiu ca stugurelul va este bun prieten, dar sa nu va luati cu clapeta, ca cica e foarte prost vazut in rindul masculilor cu mobile :) Daca vreti sa fiti mirlan cum trebuie, trageti-va unul caramidos cu multe optiuni, este de efect. Nu uitati sa va dotati cu o melodie vesela si volum macsim.

May 20 2007 @ 11:24, vio :

daca se poate, recomand internationala socialista.
am auzit de ea, sper ca exista, n-am auzit-o, dar cred ca ar fi de mare efect.

vai suzi sterge-mi comentu ca ma ucide domnu anti!!!
pliiis!:D

May 21 2007 @ 01:29, claudia :

Ha! Aici nu a fost coada, i-am gasit pe domnul consul si pe inca alti doi-trei domni stand relaxati la o sueta impreuna cu un tanar care de-abia astepta sa scape, am votat in camera cu faxul, imprimanta, calculatorul si alte chestii, pazita la usa de domnul sofer, cu camasa descheiata pana aproape de stern, ca deh, caldura mare! Ah, viata la tropice :)

May 21 2007 @ 10:01, Suzi :

Ah Claudia, cred ca te-ai simtit ca o VIPa :)
Nu sint prea multi romani pe linga tine, ha? Soferul era al tau sau al Consulatului? Am observat ca si in Romania se poarta decolteu la soferi pe timp calduros :) Visul oricarei femei :D

May 21 2007 @ 14:54, vio :

Visul oricarei alte femei;)

May 22 2007 @ 01:18, claudia :

Soferul e al consulatului :) Cand raspunde la telefon (soferul adica) iti spune cu accent rusesc: “Rumanian embasiiii. Uat du iu uant?”

May 22 2007 @ 11:58, Suzi :

Functionar eficient, la obiect :)

May 22 2007 @ 21:36, tuvia :

suzi daca n-ai votat in bucatarie cum am vzt eu la teveu ca au votat unii prin brasov sau nush unde la munte, tot degeaba :))

May 23 2007 @ 09:05, Suzi :

Haha, ar fi fost ceva, vai ce oameni originali, dar conditiile au fost speciale :)





Comentează:

Click to hear an audio file of the anti-spam word